נמרוד הלל ז"ל

נמרוד בן חווה ומיכאל הלל, אח לרחל חגי וערן. נשוי לאופירה ואב ליסמין, אבינועם, הדס וספיר.

נולד ב – ט”ז באב תשכ”ד, 25 ביולי 1964, בבת-ים.

נפל ב- ט”ז באב תשס”ו, 10 אוגוסט 2006, בקרב לבונה בדרום לבנון.

נקבר בראש העין

קורות חייו

נמרוד נולד בבת ים ושם עברו עליו שנות ילדותו הראשונות.

כשהמשפחה הגיעה לרמות השבים, השתלב בבית הספר היסודי בכפר. אז גם החל לבקר בחוגי ההעשרה שייסדה ד”ר אריקה לנדאו בתל אביב. אחרי סיום בית הספר היסודי למד בחטיבת הביניים ‘שז”ר’ ובבית הספר התיכון ‘כצנלסון’ בכפר סבא, שם התמקד בלימודי הפיזיקה והמתמטיקה.

במקביל ללימודיו בבית הספר התיכון, נתבקש גם לחנוך נער צעיר יותר במשך שנה. נמרוד המשיך לחנוך אותו במשך שנתיים נוספות.

היה פעיל בתנועת הנוער ‘השומר הצעיר’, בקן הוד השרון. במהלך לימודי התיכון שימש כמדריך בתנועת הנוער במשך שלוש שנים. בתום לימודיו בבית הספר, התנדב ל’שנת שירות’ ודחה את גיוסו בשנה. בשנה זו הדריך נוער במסגרת גרעין ‘עודד’ של תנועת המושבים במועצה האזורית ‘מרחבים’ ופעל במושב רנן בצפון הנגב.

עם גיוסו לצבא ב-1983 התנדב לשרת בצנחנים ועבר שם קורס מכי”ם וקורס קצינים. אחרי שסיים את הקורס, הוצב לשרת בפלוגת ההנדסה הצעירה של חטיבת ‘גבעתי’, שם שימש בתפקיד מפקד צוות במשך כשנתיים. לקראת תום שירותו, כיוון שלא הגיע מחליפו והצוות שבפיקודו היה בפעילות בצפון, ויתר על חופשת השחרור שלו ונשאר לפקד על חייליו, למרות שהזמן היה חופף לתחילת לימודיו.

מיד בתום שירותו הצבאי למד הנדסת חשמל במגמת אלקטרוניקה בטכניון בחיפה. אחרי סיום לימודיו, החל לעבוד, ולאחר שנים מעטות מצא את מקומו בחברת ‘טאוואר’. הוא עבד שם כשתיים עשרה שנה, עד יומו האחרון, רוב הזמן במחלקת הפיתוח.

במהלך לימודיו הכיר את אופירה, ולימים נשא אותה לאישה. הוא היה בעל אוהב ומסור. לשניים נולדו ארבעה ילדים, יסמין, אבינועם, הדס וספיר אותם גידל ביחד עם אופירה, ברוך, בשימת לב, בסבלנות אין קץ, מרעיף חום ואהבה. המשפחה שהקימו הייתה לו מקור לגאווה ולנחת. בבית בראש העין נהג לכנס במהלך חגים ושבתות את המשפחה המורחבת לשבט מאוחד, כשנמרוד הוביל את השמחה ויצר את ה’ביחד’.

בשירות המילואים הממושך שלו מילא שני תפקידים. תחילה שירת כמפקד צוות בפלוגת הנדסה חטיבתית במשך כשלוש עשרה שנה. אחר כך שירת כמפקד צוות ציוד מכני הנדסי (צמ”ה)בגדוד הנדסה במשך כשבע שנים. בשירות המילואים הוענקה לו דרגת רב-סרן. כאשר עבר את גיל הפטור משירות מילואים, התנדב להמשיך לשרת בתפקידו בפלוגה קרבית.       

במלחמת לבנון השנייה פעל בדרום לבנון, ברכס ‘הסולם’, בקרבת הכפר לבונה, מזרחית לראש הנקרה, וכתמיד היה אישית בנקודת הפעילות באומץ עם חייליו. ביום ט”ז באב תשס”ו (10.8.2006), ביום הולדתו הארבעים ושתיים, נפל נמרוד בקרב בכפר לבונה שבדרום לבנון, בסמוך לגבול ובקרבת ראש הנקרה. טיל נגד טנקים ששיגר החיזבאללה מאזור הכפר הלבנוני נקורה, פגע בו ישירות והרגו. הוא הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בראש העין. הותיר רעיה, שלוש בנות ובן, הורים, אחות ושני אחים.

 

ביום 2.9.2007 הוענק לרב-סרן נמרוד הלל במסירה למשפחתו, ציון לשבח של הרמטכ”ל על פעילותו במלחמת לבנון השנייה. בנימוקים לציון לשבח נכתב: “הראה דבקות במשימה, אחריות, דוגמה אישית, מקצועיות, רעות, רוח התנדבות, יוזמה והקרבה בעת פעילות בכפר עלמא א-שאב”.

כל התכונות הללו אפיינו את נמרוד בכל אשר פעל ועשה במהלך חייו.

 נמרוד, איש שהיה בו שילוב נדיר של חכמה, ענווה, שלווה, יוזמה והתנדבות. תכונות אלה ביחד באו לידי ביטוי בכל מעשיו.

זכרו נישא בליבנו לעד.

יהי זכרו ברוך.